نوشتارها

تارنمای فرهنگی خبری - تحلیل خبرها و نوشتارهای فرهنگی و اجتماعی - زرتشتیان خارج از ایران

چهارشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۹

امت اسلامی

من حقیقتن از کار شما امت اسلامی در شگفتم! هر چقدر بیشتر پست های شمارا در اینستاگرام‌ و فیسبوک می خوانم بیشتر به واقعیت حرفهای شما شک می کنم.
نمی دانم‌ چطور منظورم رو بیان کنم؟ ولی خوب گوش کنید:
شما در یک کشور زیبا با مردمی مهربون و دوست داشتنی زندگی میکردید. آینده ای درخشان در انتطار همه که نه! اما اکثریت شما بود. داشتید مفت و مجانی با یک تعهد نامه، تحصیلات رایگان می کردید آنهم تا حد لیسانس!
برای اکثر شما دسترسی به اتومبیل شخصی امری معمولی بود حتی اگر پیکان یا ژیان زیر پایتان بود و لیتری “شیشزار” بنزین می زدید و با دوست دخترتان به دیسکو می رفتید و یا در بولینگ ابدو‌ چند‌ساعتی با هم خوش و بس می کردید.
خوب البته فقر هم بود، بی عدالتی و اختلاس و ارتشاء هم بود. استبداد هم البته در حدی که در همه ی کشورهای دیگر بود هم وجود داشت. بیکاری هم شاید بود ، ولی کم کم داشت کاهش می یافت.
ولی مشکل شما اینها نبود!
شما اسلام را در خطر می دیدیدید! چرا؟ چون شاه جشن های ۲۵۰۰ ساله گرفت و تاریخ را از هجری شمسی تبدیل به شاهنشاهی کرد تا به همه بخصوص انگلیس پیر حالی کند که اگر شما به خودتان مینازین که سیصد سال پیش از این از قوم وحشی و خونخوار رومن تبدیل شدید به کشوری پادشاهی، ما ایرانیان درمقابل، بیش از ۲۵۰۰ سال است که شاه داریم نه شاه، که شاهنشاه ! تازه از همان آغاز متمدن بودیم و هخامنشیان شاهدمان!
هرچند ما از ۱۴۰۰ سال پیش دیگر پادشاهی نداشته ایم و هر چه بوده از آنموقع تا حالا سلطنت سلطانهای اسلامی بوده که‌ مجبور ‌بوده‌اند زیر عبا و عمامه سینه بزنند، اما برای خوشامد ملت با اسم مستعار پادشاه و شاه و شاه شاهان سلطنت می کردند. هنوز هم طرفداران شاهزاده رضا پهلوی خود را سلطنت طلب می خوانند و نه پادشاهی طلب !
“آری برادر اینچنین بود” که شما کمونیستی اسلام گرا، که دشمن ایرانکرایی و بخصوص هخامنشیان بود را برگزیدید. در حسینیه ی ارشاد اسلام را در خطر دیدید چرا که شاه، زنان را با مردان مساوی دانست و به ایشان حق شرکت در انتخابات داد و این- بله درست همین - پایه های دینتان را لرزاند و شما به عنوان امت اسلامی برای اینکه اسلام صدمه نبیند به زیر عبای آخوند پناهنده شدین!
“آری اینچنین بود برادر” که خمینی را به شاه ترجیح دادید و با سلام و صلوات بر تخت ولایت نشاندید و خودتان را تبدیل کردید به مهجورانی که باید تحت سرپرستی ولایی قرار بگیرید!
هنوز هم بعد از چهل سال نمی خواهید جوانانتان را کمک کنید و از زیر یوغ خرافاتی که گرفتارشان کردید نجات دهید.
هوز هم اگر کسی واقعیات اسلام را برایتان بازگو ‌کند ‌رگ گردنتان باد می کند و آغاز به توهین و تهدید و افتراء می کنید.
هنوز هم بر آن باورهای قرون وسطایی اصرار دارید و هنوز هم نمیخواهید به این سؤال بزرگ فرزندانتان پاسخ دهید که از شما می پرسند:” پدر مادر ما مقصریم”؟ که شما اشتباه کردید؟
زمان آن است که قفل سکوت را بشکنید!
جمشید کیومرثی لوس آنجلس Jun 1.2020